Description
.tg
.tg td
.tg th
.tg .tg-2bhk
.tg .tg-0pky
Falken | Opony całoroczne Falken Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/75 R15 104/101S
Opony całoroczne Falken Wildpeak A/T AT3WA zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 235/75 R15 pasuje do modeli samochodów typu Mitsubishi Pajero (II), Mercedes CLK, Mercedes Klasa B, Citroen C3, Mini Cooper czy Opel Astra. Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/75 R15 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 235 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 75 w milimetrach wynosi 176,25. Średnica tego modelu ma z kolei 15 cali. Opony Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/75 R15 mają indeks prędkości S (oznacza to dopuszczalną prędkość 180 km/h) i indeks nośności 104/101 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 900/825 kg). Opona do auta 4×4 / SUV Wildpeak A/T AT3WA w rozmiarze 235/75 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4×4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu). Klasa – średnia. Sprawdzone technologie oraz najlepszy stosunek ceny do jakości Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to najlepsze rozwiązanie dla kierowców oczekujących dobrych osiągów i nie chcących przepłacać. Dzięki zastosowanym technologiom, które wywodzą się najczęściej z opon klasy premium, modele klasy średniej oferują najlepszy stosunek jakości do ceny i zrównoważone parametry zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na dłuższych trasach. To rozwiązanie kompromisowe między oponami klasy premium a budżetowymi, sprawdzi się w najszerszej grupie aut, gwarantując bezpieczne prowadzenie. Etykieta unijna opon Wildpeak A/T AT3WA 235/75 R15 czyli ocena hałasu, spalania i hamowania Spalanie paliwa Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony – najmniejszą. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria – opony Wildpeak A/T AT3WA (model) oraz 15 cali (średnica) – uzyskał ocenę „E” na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia. Hamowanie na mokrym Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Wspomnę także, że 4 produkty spełniające wytyczne – opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz średnia (klasa) – uzyskały ocenę „A” na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Hałas na zewnątrz Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Firma Falken Historia opon Falken sięga 1983 roku, kiedy to marka została powołana do życia przez japoński koncern Sumitomo Rubber Industries. Falken stworzono, aby dotrzeć z oponami Ultra High Performance na amerykański rynek. Opony Falken sprawdzają się z zrównoważonych warunkach pogodowych i są szczególnie cenione przez kierowców, którzy jeżdżą sportowo i dynamicznie, a od ogumienia oczekują doskonałej przyczepności. Opony Falken są używane w czasie rozmaitych wyścigów, podczas których potwierdzają swoje właściwości. Falken sponsoruje m.in. 24 Hours Nürburgring oraz zawody driftu, jak Formula D. Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/75 R15 104/101 S? Poznaj jej wady i zalety Model Wildpeak A/T AT3WA (Falken) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych. Oznaczenia 104/101S oraz 3PMSF, LT, M+S Napisy „104/101” oraz „S” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900/825 kg) oraz prędkości (do 180 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF – płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, LT – ang. Light Truck, opona może być stosowana również przez lekkie ciężarówki oraz M+S – ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Opony całoroczne Falken Wildpeak A/T AT3WA 235/75 R15 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons”, „Quatrac”, „All Season”, „All Weather” itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp. Gwarancja na opony Wildpeak A/T AT3WA Gwarancja na opony Falken jest udzielana przez producenta na okres 5 lat od daty produkcji. Aby złożyć reklamację na ogumienie tej firmy, należy wypełnić formularz reklamacyjny w miejscu zakupu artykułu lub innym punkcie wskazanym przez Falken. Trzeba też mieć na uwadze, że producent zastrzega sobie możliwość zabrania opony na badania dotyczące jej przydatności do użytku. W przypadku uznania reklamacji, producent zwraca koszt zakupu pomniejszony o dopłatę wyliczoną na podstawie pozostałej głębokości bieżnika. |
---|---|
Opony terenowe całoroczne | |
nissan qashqai 2010 wnętrze , opel.mokka , napinacz hydrauliczny , caddy 2020 |
|
yyyyy |