Pirelli P Zero Nero 205/40R17 84W XL

434.00

Description

.tg
.tg td
.tg th
.tg .tg-2bhk
.tg .tg-0pky

Pirelli Opony letnie Pirelli P Zero Nero w rozmiarze 205/40 R17 84W XL

Opona letnia Pirelli P Zero Nero 205/40 R17 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości W i indeks nośności 84. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 500 kg. Oznaczenie rozmiaru omawianych opon letnich Pirelli P Zero Nero 205/40 R17 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 205 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 40% z 205, czyli 82 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 205/40 R17 – tutaj 17 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony. Etykieta opon letnich Pirelli P Zero Nero 205/40 R17 wygląda następująco: ocena „E” za poziom oporów toczenia, „B” za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie Pirelli P Zero Nero w rozmiarze 205/40 R17 są montowane w samochodach typu: Skoda Fabia (II), Seat Ibiza (III), Ford Fiesta (VI FL), Peugeot 206 (I) czy Ford Fiesta (V).

Opona do samochodu osobowego

P Zero Nero w rozmiarze 205/40 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.

Klasa – premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące doskonałe parametry

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Bridgestone, Hankook, Dunlop, Yokohama, Continental, Goodyear czy Vredestein. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.

Etykieta unijna opon P Zero Nero 205/40 R17 czyli ocena hałasu, spalania i hamowania

Spalanie paliwa – ocena E Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę – „E” na etykiecie unijnej w kategorii „spalanie paliwa” uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria – opony P Zero Nero (model) oraz 17 cali (średnica). Hamowanie na mokrym – ocena B Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Identyczną notę – „B” na etykiecie unijnej w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni” uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających wytyczne – opony 205/40 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon). Hałas na zewnątrz – 72 dB Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska.

Firma Pirelli

Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Model P Zero Nero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.

Oznaczenia 84W, XL, FR oraz ZR

Napisy „84” oraz „W” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 500 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR – oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opony letnie

Pirelli P Zero Nero 205/40 R17 należy do grupy opon letnich. Decydując się na wybór opon letnich warto wziąć pod uwagę to, w jakich warunkach będą użytkowane i na których osiągach najbardziej zależy kierowcy – w zależności od tego można dobrać model z odpowiednim bieżnikiem (kierunkowych, symetrycznym lub asymetrycznym), który sprawdzi się najlepiej np. podczas intensywnych opadów deszczu czy na rozgrzanym asfalcie. Opony letnie montuje się, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7°C, ponieważ tylko wtedy gwarantują pełnię bezpieczeństwa jazdy i najlepsze właściwości trakcyjne.

Gwarancja na opony P Zero Nero

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

Opinie kierowców rozmiaru 205/40 R17 o oponach Pirelli P Zero Nero

Opony letnie Pirelli to najwyższej klasy ogumienie, cenione szczególnie przez kierowców posiadających auta z silnikami o dużej mocy. Zapewniają sportowe prowadzenie i doskonałą przyczepność na zakrętach oraz podczas wykonywania gwałtownych manewrów. W recenzjach kierowców zamieszczanych w Internecie można przeczytać: „bardzo dobre do jazdy w mieście i poza nim, sprawdzają się podczas każdej sytuacji pogodowej”, „najwyższa jakość, doskonałe prowadzenie przy dynamicznym stylu jazdy, nie gubi przyczepności”.

Opony letnie
nowy fiat suv
, mercedes e klasa 2012
, mercedes glc coupe wymiary
, nissan 4×4
, hyundai ix35 2018
, m8 cena
yyyyy